2017. már 02.

A zalai sós-köményes kréker Szendi mamától

írta: meszter74
A zalai sós-köményes kréker Szendi mamától

komenyes_kreker_3_1.jpgA köménymag szerintem isteni fűszer, különleges íze, roppanós volta miatt sokszor használom – imádom a körözöttbe, levesekbe és persze a sós rudakról sem hiányzik sosem. Tudom, jellegzetes íze miatt sokan nem szeretik, pedig érdemes fogyasztani, a testünk hálás lenne érte.

A köménymagban benne van szinte az összes vitamin és számos ásványi anyag. Ráadásul szuper jól harcol a vírusok és bacik ellen, ami így télen nem utolsó szempont. Szóval a nagyik nem véletlenül főzték a betegeknek a köménymag levest. :) Sorolhatnám itt, hányféle betegség ellenszere, magam is meglepődtem, amikor utána olvastam, de hát nem akarok én életmód tanácsadó lenni. A lényeg, hogy használjátok sokat, mutatok is hozzá egy receptet. Egy zalai kis faluból származó leírás ez, köményes kocka néven találtam Kustán Szende néni füzetében. Nálam kréker lett belőle, és származási helyéről át is kereszteltem kissé. Szóval itt van a zalai köményes roppanós, sör, bor és barátok mellé kötelező.

Zalai köményes krékerkomenyes_kreker_2.jpg

Hozzávalók:

  • 12 dkg vaj
  • 2 tojás
  • 4 evk tejföl
  • 30 dkg liszt
  • késhegynyi só, bors
  • 1 dkg kömény

 A vajat és lisztet összemorzsoltam.

A keverékbe beledolgoztam a tejfölt és tojásokat, közben ízesítettem a fűszerekkel, sóval, köménnyel, borssal.

A tésztát vékonyan kinyújtottam, majd átcsúsztattam egy sütőpapírral bélelt tepsire.

A felületét megkentem tojással, majd durva szemű sóval meghintettem és szezámmaggal megszórtam. Utóbbi persze nem kötelező, el is hagyhatjuk vagy használhatunk más magokat is.

Ezt követően vagdostam fel derelyevágóval a tésztát. Én rombuszokat hasítottam, de ennél a pontnál nyugodtan szabadon engedhetjük a fantáziánkat. Készítettem már hasonló tésztából apró háromszögeket is – nagy sikerük volt.

Aztán már csak a sütés következik, a recept ajánlása szerint „gyorsan sütjük”. Én 180 fokot választottam és figyeltem a kréker színét, hagytam szép aranybarnára sülni.komenyes_kreker_4.jpg

A korábban sütött sós-sajtos krékeremhez hasonlóan ez a zalai változat sem okozott csalódást. Igazán ropogós ropogtatnivaló született, mely a karakteres köményíz miatt lett különleges. Szóval finom is, meg még benne van az egészség is – kell ennél több? :)

Szólj hozzá

sós ropogós kréker köményes