2017. nov 22.

Ördögi golyócskák gesztenyéből az Ínyesmestertől

írta: meszter74
Ördögi golyócskák gesztenyéből az Ínyesmestertől

Lehet belőle krém, roló, lepény, torta, püré, koch vagy puding, szinte mindegy is - a gesztenyével nem lehet hibázni.Sőt szerintem az a legjobb, ha békén hagyjuk, vagy esetleg icipicit megbolondítjuk - és úgy élvezzük az ízét.gesztenyegolyo_5.JPG

Olvashattatok itt már a régiek ihletésére készült gesztenyefánkról, vagy arról, hogyan szoktam én összecsomagolni a masszát a leveles tésztába, és egy pihe-puha lepényt is ajánlottam már nektek. Most pedig egy ördögien egyszerű és gyors nasit készítettem belőle. Az ötletet ezúttal az Ínyesmester adta, Magyar Elek csokis gesztenyegolyócskái már olvasva is meggyőzőek voltak, hát még harapva. Ahogy a mester elkeresztelte "ördögiek". :) Íme hát:

Ördögi, csokis gesztenyegolyócskák

gesztenyegolyo_3.JPG

Hozzávalók:

  • 25 dkg cukor
  • pici tej
  • 5 dkg darált mandula
  • 25 dkg főtt, átpasszírozott gesztenye
  • vaníliás cukor

A cukrot kevés tejjel felforraljuk. Valóban kevés legyen a tej, mert különben a gesztenyemassza nagyon lágy lesz. A 25 dkg számomra brutál soknak tűnt, még úgy is, hogy én natúr gesztenyemasszát használtam, így aztán mindössze 15 dkg-ot használtam, ez is bőven elég volt. Szóval óvatosan a cukorral, főleg, ha ízesített masszával dolgoztok, ha túl gejl a massza, a gesztenye ízét teljesen el fogja nyomni.

Én egy vaníliás cukorral még feldobtam a szirupot, majd levettem a tűzről és hagytam kihűlni.

Közben előkaptam a masszát, bevallom én kész gesztenyét használtam, nincs lelkierőm a hosszadalmas és macerás főzéshez, passzírozáshoz. Szóval csaltam kicsit :). A masszát összedolgoztam a darált mandulával. Utóbbi egyébként helyettesíthető mogyoróval vagy dióval is - kinek-kinek ízlése szerint.

Aztán tettem is hozzá a tejes cukrot, jól összekevertem és ezzel kész is volt a "tészta". A masszából aztán kis golyókat formáztam, ezeket csokiforgácsba hempergőztettem, majd tányérra rakva kicsit visszaküldtem őket  hűtőbe. Az eredeti recept szerint "megszárítjuk", én a dermesztés mellett döntöttem.

gesztenyegolyo_1.JPG

Innentől fogva mindenki maga dönti el, meddig pihenteti az ördögi golyócskákat. Nálunk sok ideje nem volt, furcsamód már a hűtőből elpárolgott. :) Csuda finom, gyors, egyszerű és igazán ideális nasi az ételallergiásoknak.

Szólj hozzá

csoki gesztenye mandula golyó