2018. nov 27.

A csokigolyó, amikor egészséges Energiabonbon akár tízóraira is

írta: meszter74
A csokigolyó, amikor egészséges  Energiabonbon akár tízóraira is

zabgolyo_3.jpg

Ha valami roppant egyszerű, nagyon gyors és mellékesen egészséges nasira vágytok, akkor azt kell tennetek, amit én is tettem tegnap este. Előhalásztam az aszalt gyümölcsöket a spájzból, beizzítottam a robotgépet  és 10 perccel később készen voltak az isteni falatkák. Ez a recept igazából nem is egy hagyományos értelemben vett recept, ízlelgetni, tapintani - ennyi a titok.

Amit én most készítettem az egy datolyás-aszalt szilvás zabgolyó, csokiba mártogatva. A fő elem persze az aszalt gyümölcs, ez adja meg a textúrát, és mivel szinte pépessé darálom, ezért úgy viselkedik, mint egy ragasztó, nincs szükség vajra, tejre, tojásra. Szóval glutén- és laktózmentes is - ez még külön szép benne. Íme:

Datolyás-aszalt szilvás zabgolyó  

  • 10-20 szem datolya
  • 4-5 szem aszalt szilva
  • kb 20 dkg zabpehely
  • 1-2 evk. méz
  • 1-2 evk. mogyoróvaj
  • fél maroknyi aszalt vörösáfonya
  • 3-4 evk kókuszreszelék
  • 1-2 evk narancslekvár

Először a zabpelyhet daráltam le, szinte lisztszerű állagúra. Aztán a datolyát és a szilvát küldtem a gépbe, majd jó alaposan pépessé vágattam vele.

Ezt követően kanalaztam hozzá a többi anyagot. A gyümölcsökhöz öntöttem a zabpelyhet, a mézet, a kissé megpirított kókuszreszeléket, a vörös áfonyát és a mogyoróvajat. Utóbbi akár el is hagyható, nem mindenki szereti a különleges ízét.

Beindítottam a gépet és hagytam dolgozni, kell neki idő, míg elkezd szépen összeállni. Én közben egy jó evőkanálnyi narancslekvárt is hajítottam a gépbe - természetesen a házi a tuti - , persze lehet dolgozni más lekvárral, de segíthet egy pici víz is, ha nagyon nem akar összeállni a massza. Viszont óvatosan az adagolásokkal, mindig figyelni kell a tészta textúráját, szépen formázható anyagot kell kapni, ne essen szét a kézben.

Kóstolgatni sem árt, ízlés szerint rakható hozzá más aszalt gyümölcs is, esetleg több méz. Ha kész az anyag, már csak cuki golyókat kell formálni belőle. Aztán ki hogyan szereti: lehet simán finom holland kakaóban meghempergetni, vagy akár csokiba mártogatni. Én utóbbi mellett döntöttem. Bevált csokimáza szinte mindenkinek van, én ezúttal a tejszínes változatot választottam, vagyis felforraltam a tejszínt és ráöntöttem a tálban várakozó, apróra tört csokira. Kicsit vártam, amíg a csoki olvadt a forró fürdőben, aztán alaposan elkevertem.

Fogtam a golyókat és szépen belemártogattam a csokiba, aztán száradhattak is. Egyszerű módja még a csokimáz készítésének, ha a csoki nagyobb részét vízgőz felett óvatosan felolvasztjuk, majd a tálat levéve hozzákeverjük a maradék csokit is gyengéden kevergetve, míg teljesen elolvad benne.

zabgolyo_2.jpg

Hasonló finomságot már olvashattatok itt, azt tízóraira szoktam csomagolni az iskolás lánynak. De bevallom, ma is ez került a dobozba :). Persze-persze, úgy néz ki, mint egy csokigolyó, de igazából egy energiabomba: zab, aszalt gyümölcsök, méz és narancs - kell ennél több a dolgozatok előtt?  

 

Szólj hozzá

szilva méz zabpehely datolya narancslekvár aszalt gyümölcs tízórai