2017. feb 27.

Anna grófnő kuglófja

írta: meszter74
Anna grófnő kuglófja

sennyei_anna.JPGOlvashattatok itt már Sennyei Anna grófnőről, aki sok-sok receptjét osztotta meg az 1700-as évek végén a korabeli sajtóval. Az Új Idők folyóirat gyűjteményes kötetében is találhatunk tőle különleges leírásokat

– a gesztenyés gombócot már teszteltük is. Kíváncsian kutattam a neten a grófnőről, de sokat nem tudtam meg róla: mindössze azt, hogy a grófi család a saját építésű bélyi kastélyban élt, Sennyei Anna pedig minden bizonnyal elkötelezettje volt a gasztronómiának, szorgosan küldözgette receptjeit az újságoknak. Úgy tervezem néhány receptjét még megsütöm, mert egyszerűek, finomak és elegánsak. Az angol karácsonyi sütije igazi gazdag gyümölcskenyér, valószínűleg nem várom meg vele a decembert és csinos darabja a kuglóf is, melyet Widman névre keresztelt. Utóbbit össze is dobtam pikk-pakk és olyan lett, mint amilyenre számítottam: dekoratív, puha, könnyű. A grófi ötórai tea méltó kísérője. 

Widman kuglóf

widman_kuglof_2.jpg

Hozzávalók:

  • 16 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 4 tojás
  • 1 citrom
  • 3 dkg őrölt mandula
  • 20 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 2-3 kanál kakaó
  • 2 evk. tej

 A lisztet a mandulával és sütőporral összekevertem.

A vajat kissé megpuhítottam, majd hozzáadtam a cukrot, a négy tojás sárgáját és belereszeltem a citrom héját. Lehetőleg bio gyümölcsöt használjunk, vagy nagyon alaposan sikáljuk le a citromot.

Ezt aztán jó habosra kavartam, majd hozzátettem a tejet és a lisztes keveréket. Alaposan összedolgoztam a masszát.

A tojásfehérjéket kemény habbá vertem. Néhány kanálnyit erőteljesen belekevertem a tojásos masszába, a többit pedig óvatosan beleforgattam.

Aztán a tészta kétharmadát kuglófformába öntöttem, a maradék masszába pedig belekevertem néhány kanál kakaót, hogy kicsit pofásabb legyen a süti. Ez egyébként az eredeti receptben nem szerepel.

Végül sütőbe toltam és közepes hőfokon sütöttem, kb 20-30 perc múlva azért már figyelgettem és néha tűpróbával ellenőriztem a tésztát. Amikor megsült kicsit hagytam a formában hűlni, majd tányérra borítottam ott hűlt ki teljesen.widman_kuglof.jpg

Könnyű, egyszerre bolondos és elegáns kuglóf ez. Már csak néhány extra kell hozzá: egy kényelmes fotel, egy csésze isteni tea és az ember máris grófnőnek érzi magát. :)

 

 

 

(Fotó: gasztrokaland.hu)

Szólj hozzá

tea kakaó kuglóf widman