2017. jan 09.

Aminek apa sem tud ellenállni - A házi sajtos kréker

írta: meszter74
Aminek apa sem tud ellenállni - A házi sajtos kréker

 andras_7.jpg

Szerintem mindenki el-elcsábul néha, amikor a boltokban a rágcsálni valók mellett sétál el. Egy kis zacskó ropi, chips, keksz bele-belepottyan a kosárba, nekem például gyengém az apró kis sós kréker.

Persze roppant egészségtelen, rengeteg benne az olaj, a só, meg a sok E – szóval van lelkiismeret-furdalás, amikor a gyerekekkel csipegetjük. :) Ezért is örültem meg, amikor a nagyi receptjei között rátaláltam a Sajtos kocka nevű aprósütire, amiből végül megalkottam a családi krékert. Isteni lett, tényleg olyan, mint a chips, nem lehet vele leállni – el is neveztem magamban volt-nincs krékernek. Ráadásul úgy tűnik megalkottam apa legújabb kedvencét is – az elsőről itt már olvashattatok. :)

kreker_6.jpg

A mi krékerünk pofonegyszerű darab: gyúrni kell egy tésztát, azt jó laposra kinyújtani, a tepsiben kenni-vágni-hinteni – a többi meg a sütő dolga. Meglepőnek tűnhet, hogy nincs benne tojás, sőt szódabikarbóna vagy sütőpor sem kerül bele, de ne feledjétek, ez egy kifejezetten lapos rágcsa, szóval aki belevág, ne rakjon bele semmit, ami jól felfújná. Különleges hozzávaló még a pirospaprika is, ami nagyon szép színt ad a krékernek. Munka alig lesz vele: szűk egy óra alatt kész a nasi, falatnyi roppanós sós-sajtos háromszögek, egy nagy tálnyi igazán jól illik a vasárnapi összebújós családi mozizáshoz. :)

APA KRÉKERE

kreker_2.jpg

 Hozzávalók:

  • 7 dkg vaj
  • 7 dkg sajt
  • 21 dkg liszt
  • ½ kávéskanál só
  • ½ kávéskanál paprika
  • 2-3 evőkanál tejföl
  • 1 tojás a kenéshez
  • sajt a szóráshoz

 Először a lisztet a vajjal elmorzsoltam.

Aztán hozzáreszeltem a sajtot, fűszereztem a sóval, paprikával és hozzákanalaztam a tejfölt.

A recept pontos mennyiséget nem ad meg a tejfölből, „annyi tejfel, hogy ne legyen túl puha” – írja, szóval én óvatosan indítottam és fokozatosan raktam a tejfölt a lisztes keverékhez. Nagyjából 2-3 evőkanál fogta össze, így egy sem túl kemény, sem túl lágy tésztám lett.

A tésztát aztán lisztezett gyúrótáblán jó vékonyra kinyújtottam és egy nagy tepsibe – amit előzőleg sütőpapírral kibéleltem – tettem. Ha csak kisebb tepsink van, akkor inkább osszuk el a tésztát és több részletben süssük a sütit, a lényeg, hogy jó vékony legyen, így lesz igazán roppanós a kréker.

A tésztát kenjük meg tojássárgával, majd vágjuk fel derelyevágóval kedvünk szerinti formákra. Én először kockákat hasítottam, majd ezeket még átlósan is tovább vágtam egészen apró kis háromszögeket kaptam így.

A tésztát megszórtam köménymaggal, de bármilyen maggal finom lehet– szezámmag, lenmag is jól passzol hozzá, lehet kreatívoskodni. Aztán reszelt sajttal bőségesen szórjuk meg a krékereket és toljuk be a tepsit a sütőbe.

Közepes hőfokon kell sütni, nagyjából 20-25 perc alatt szép aranybarna lesz. Onnantól már csak azt nehéz kivárni, hogy kihűljön. :)kreker_5.jpg

Szerintem rögtön dupla adaggal érdemes kezdeni, az én tálnyi krékeremnek pikk-pakk vége lett.

Szólj hozzá

sajtos sós chips aprósüti kréker