2017. jún 28.

Gyors vendégváró csokigolyó a nagyitól - Az ideális kánikulai nasi

írta: meszter74
Gyors vendégváró csokigolyó a nagyitól - Az ideális kánikulai nasi

Hiába a hőség, vendég mindig érkezik a házhoz, akit illik egy kis finomsággal megkínálni. Meg persze ne fogjuk másra, azért mi is szeretünk nassolni még kánikulában is. Ilyenkor nagyszerű az olyan édesség, amit nagymamám készített és nemes egyszerűséggel csak úgy nevezte el: „se sütni, sem főzni nem kell.”

Ez egy kifejezetten elcsenni való édesség. Mert tudta is a nagyi, hogy titokban sűrűn nyitogatjuk a spájzajtót, szóval volt jó néhány olyan sütije, amit gyorsan, nagy tételben készített. Nyáron pláne nagy szükség volt rá, mert olyankor mindig ellepték Lidi mama kertjét az ilyen-olyan rokonok mellett a környék kölykei is. Szülőként visszagondolva, bámulom a lazaságot és vidámságot, amivel kezelték a gyerekseregeket.

csoportkep_2_1.jpg

Szóval a receptkönyvében bújt meg ez a kis csokigolyó is, ami kiváló nasi ezekben a napokban. Ami a legszebb benne, hogy nagyjából 10 perc alatt összegyúrható a tészta, majd némi pihentetés után újabb 10 perc gurigázás és tadammm, kész a desszert. Az eredeti recepten némileg változtattam, a cukrot kihagytam belőle, mert a mai babapiskóták szerintem épp elég édesek, de ha valaki tenne bele, ajánlom a sűrű kóstolgatást, nehogy az eredmény egy ehetetlenül gejl tészta legyen. Szóval itt az én „sesütnisefőzninemkell” variációm:

Kánikulai csokigolyó

csokigolyo_3.jpg

  • 15 dkg babapiskóta
  • ½ dl tej
  • 10 dkg mazsola
  • 1 evőkanál kakaópor
  • 5 dkg durvára vágott mandula
  • 5 dkg vaj
  • 1 evk lekvár (eper, barack ízlés szerint) – elhagyható
  • csokidara

 A babapiskótát eltördeltem nagyobb darabokra, majd meglocsoltam őket tejjel. Amennyiben felnőtteknek készül, némi rummal is ízesíteni lehet.

Amíg a piskóta szívta magába a folyadékot, összetörtem a mandulát durva darabokra. Eredetileg diót ír a recept, mindkettő finom benne.

A vajat hagytam kicsit megpuhulni, majd összekevertem a mazsolával, mandulával, kakaóporral.

Az átázott piskótát villával szétnyomkodtam, néhol kisebb darabok maradtak benne, de ez még szebbé tette. :) Majd a masszához kevertem a vajas keveréket és alaposan összegyúrtam az anyagokat. Ha nehezen áll össze, egy kis lekvárral segíthetünk a problémán. Ezen a ponton érdemes megkóstolni a masszát, aki nagyon édesszájú, az pakolhat hozzá porcukrot, de kétlem, hogy szükség lenne rá.

A piskótás keveréket ekkor hűtőbe tettem és hagytam pihenni egy órát. A megkeményedett masszából aztán golyókat formáztam, majd jól meghempergettem őket csokitörmelékben, hogy teljes legyen az élvezet. Alternatívaként a kókuszreszeléket is lehet használni, passzolni fog az ízvilághoz.

csokigolyo_6.jpg

Szerintem érdemes jó nagy adagot készíteni, főleg ha gyerek van a háznál. Miután elkészült a hűtőben tartsd, hogy igazán hűsítő desszert legyen. Bár lehet, hogy nem lesz sok ideje érlelődni, mert ez a tipikus hipp-hopp volt-nincs sütik egyike.

Szólj hozzá

nyári mandula mazsola kakaós babapiskóta hűsítő csokigolyó