2020. jan 04.

Jótékonykodásért linzerrecept

írta: meszter74
Jótékonykodásért linzerrecept

A linzer az a süti, aminek bombabiztos receptje van minden családban. Ha az ember rátalál egy jó kis változatra, onnantól általában azt készíti és ez így van rendben. Anno és is rábukkantam egyre, amit "a nagymama is így készítette" címmel olvastam, kipróbáltam, isteni volt, így aztán nálunk ez lett a linzer.

Aztán karácsony előtt ellátogattam egy jótékonysági sütivásárba, vittem az adományt és cserébe hoztam egy kis csemegét. Én alapjában véve nem szoktam linzert venni, pontosan a fent említett okok miatt. Olyan úgysem lesz, mint az enyém, akkor inkább kipróbálok valami extrát. Most valahogy mégis "belecsúszott" a dobozba egy darab kis "virágos süti", ahogy emlegetni szokták a gyerekek. És nagyon-nagyon ízlett :)!

Kevés esélye volt, hogy az ismeretlen sütisütőt megtaláljam, de egy faluban azért vannak "csatornák", nyomoztam hát és sikerrel jártam. Egyszerű kis recept, nincs benne semmi hókuszpókusz, szóval én rábíztam a kisebbik lányomra, aki gond nélkül el is készítette :). Nagyon büszke volt. Én is. A süti pedig nagyon gyorsan elfogyott. Így aztán nekünk már 2 bombabiztos linzerreceptünk van :).

A jótékonysági linzer

Hozzávalók:

35 dkg liszt

15 dkg margarin/vaj

12 dkg cukor

1 csomag vaníliás cukor

1/2 csomag sütőpor

2 egész tojás

A lisztet elmorzsoltam a margarinnal, majd hozzáadtam az összes többi száraz anyagot. Végül a két tojás ütöttem hozzá és a dagasztást rábíztam a gépre. Ha kézzel dolgoznál ,ne lepődj meg, hogy sokáig morzsalékos a tészta, ne veszítsd el a türelmedet, ne adj hozzá több folyadékot. Csak gyúrd kitartóan és lassan buci lesz a tésztából.

Ezen a ponton tovább is dolgozhatsz, de akár hűtőbe is teheted az anyagot, egy kis hűsölés sosem árt a linzernek.Ha nem bírsz várni, akkor melegítsd elő a sütődet, én 180 fokra tekertem a gombot.

linzer.jpg

 Itt kell átadni a terepet a vállalkozó szellemű csemetéknek:  nyújtás, szaggatás, sütőpapíros tepsire fektetés és sütés. Mivel kicsi kezek készítik előfordul, hogy túl vastag lesz, vagy túl vékony, néha a forma sem fog egészen stimmelni, de az íze mindenképp tökéletes lesz :). Főképp, ha házi baracklekvárral kenitek! Persze ez is néhol ki-ki fog folyni, de irtó jó a ragacsos ujjakat nyalogatni, ha egyszer ragyognak a gyerekpofik. Nem?

 

Szólj hozzá

linzer tökéletes linzer linzer baracklekvárral linzersütés linzerrecept