2016. dec 12.

Csak csajoknak! Ajándéktipp a barátnőknek

írta: meszter74
Csak csajoknak! Ajándéktipp a barátnőknek

mandarin_likor_2.jpgNem, nem a mandarinra gondoltam. Hanem amit abból készíthettek, a mandarinos

alkoholra. :) Honnan az ötlet? A helyzet az, hogy hiába álltam neki időben a gasztroajándékok készítéséhez, a bombasztikus narancslekvárom - már olvashattatok itt róla -  máris elfogyott. Egyet rögtön felpattintott a ház ura, a többire pedig lecsapott más, hogy azokkal ajándékozza meg a barátnőit. Szóval állhatok neki ismét a projektnek, de hogy ne legyen egysíkú a kínálat más meglepetést is kigondoltam. S az ötletet tett követte.

Tudni kell, hogy kaptak már karácsonyra tőlem a barátok olyan finomságot, amit azóta is emlegetnek és követelnek évről évre. Persze, hogy szeszt :). Igazából egy nőcis kis likőrt készítettem többször és bár a srácok előrebocsájtották, hogy ők ilyen csajszis cuccokat ugyan nem isznak, némi huzavona után beadták a derekukat és fellöktek egy kupicányit. Azóta nem tiltakoznak, ha előkerül. :)

Szóval a bevált ital - Sthal Judit alkotása – lényegében egy aszalt szilva likőr. Kell hozzá egy nagy dunsztos üveg, amibe bele kell dobálni az aszalt szilvát, fahéjat, vaníliát némi méz társaságában, nyakon borítani vodkával, aztán pihentetni. Végül leszűrve és sziruppal felöntve isteni likőr lesz belőle. Egyszerűen utolérhetetlen. De idén nem ezt kapják a lányok.

Ha sikerül – hát most lelövöm a poént – mandarin likőr kerül a fájuk alá. Ha sikerül… :) Miután valami újdonságra vágytam felcsaptam a régi szakácskönyveimet és meg is találtam, amit kerestem. Narancs illetve mandarin likőr receptekre bukkantam. Mivel a narancs olyan snasszul hangzik belevágtam a mandarinos változatba. A receptet Móra Ferencné szakácskönyvéből loptam, roppant egyszerű, munka alig még el van vele, és ha beválik, talán rendszeresítem is. Aki bátor annak most kell belevágnia, karácsonyig még elkészülhet vele.

mandarin_likor_1.jpgEgyelőre érik a likőr

 

Mandarin-likőr

  • 10 dkg mandarin
  • 5 dl szesz
  • 50 dkg cukor
  • 1 dl + 3 dl víz
  1. Tíz darab mandarint apró kockákra vágunk, magvait kiszedjük.
  2. A gyümölcshúst egy jól zárható üvegbe tesszük, ha bio mandarinnal dolgozunk, akkor néhány szelet héjat is dobhatunk hozzá, de a fehér rész ne maradjon rajta.
  3. A gyümölcsre ekkor ráöntjük a szeszt, ami az eredeti receptben 96 százalékos, csakhogy manapság ilyenhez jutni nehéz és zsebmetsző, ezért én vodkát használtam. (A gyógyszertárban, ha szerencsénk van, lehet venni tiszta szeszt, de csak keveset és drágán adnak.) Ha a 96%-os szesszel dolgozunk, akkor az 1 dl vizet mindenképpen használjuk. Mivel az általam használt vodka alkoholtartalma kisebb, én eltekintettem ettől.
  4. Az üveget jól lezárjuk és eltesszük pihenni, naponta egyszer-kétszer én meglötyögtetem, de egyébként el lehet róla felejtkezni. Állni hagyjuk 7 napig, aztán, az eredeti recept szerint: „sűrű ruhán áttörjük, utána szűrőpapíron átszűrjük és hozzáadunk fél kg cukorból és 3 dl vízből készült szirupot”. Kissé egyszerűsítve a folyamatot és alighanem gézzel fogok dolgozni, ez már a másik likőrömnél is bevált. A levet aztán visszaöntjük az üvegbe és még 7 napig fűtött szobában állni hagyjuk.
  5. Aztán megkóstoljuk, és ha jónak találjuk, csorgathatjuk is a szépen feldíszített üvegekbe. Ha kicsi üvegeket választunk, ezzel az adaggal 2-3 ajándékot már kis is pipálhatunk.

Az eredményről mindenesetre majd beszámolok. :)

Szólj hozzá