2017. nov 10.

Egy szelet bódulat - Amikor a mák a meggyet bolondítja

írta: meszter74
Egy szelet bódulat - Amikor a mák a meggyet bolondítja

makos_6.jpgA mákkal én mindig hadilábon álltam. A karácsonyi bejgliben imádtam más formájában azonban nem kértem belőle. Aztán egyre több lett körülöttem a lisztérzékeny vagy diétázó barát, náluk kénytelen voltam megkóstolni a reform édességeket. Így jöttem rá, hogy a mák lehet finom is. :) Aztán nemrég amikor megkóstoltam a Pöttyös Panni névre keresztelt országtortát, megszületett az elhatározás, hogy esélyt adok én is a máknak.

pottyos_panni.jpg

(Az ihletadó Pöttyös Panni)

Felcsaptam tehát a régi szakácskönyveket, melyekben ott is sorakoznak a receptek: máktorta, máktöltelék, mákos patkó, mákos rétes, máklepény - de valami izgalmasabbra vágytam. Így aztán fogtam nagyanyám receptkönyvét, ahol egy kiváló mákos darab leírására bukkantam. Egyszerű kevert süti ez, kockákra szelve, vaníliás cukorral hintve is finom lehet. Én azonban csavartam rajta egyet, a mákot összeházasítottam a meggyel és a vaníliás cukrot is lecseréltem... :) Íme:

Mákos-meggyes szelet gyümölcszselével

makos_5.jpg

 Hozzávalók:

  • 3 egész tojás
  • 25 dkg cukor
  • 2.5 dl tej
  • 20 dkg liszt
  • 20 dkg darált mák
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 üveg meggybefőtt

Díszítéshez:

  • 1 csomag tortazselé
  • 3 evk. cukor
  • meggylé vagy víz

 A tojásokat a cukorral és  a tej felével jól összekevertem.

Amikor már szép habos lett beleöntöttem a mákot, majd a sütőporral elkevert lisztet. Ismét jól összekevertem.

A masszát aztán a tej megmaradt részével fellazítottam és egy kevés meggylevet is utána küldtem.

Ezt a kevercset aztán egy zsírozott, lisztezett tepsibe borítottam, majd jó alaposan teleszórtam meggyel. Lehet használni mirelit változatot is, de szerintem a befőtt jobb választás, hiszen a levét jól tudjuk használni.

A tésztát így toltam be a sütőbe és kb 160 fokon sütöttem, 40 percig. Én egy kicsi tepsit töltöttem meg a tésztával, így elég magas lett a lepény, valószínűleg ezért is kellett ennyi idő neki. Szóval biztos ami biztos, harminc perc után ellenőrizzétek többször tűpróbával. 

A sütit aztán rácsra borítottam és hagytam kihűlni.( Picit teszteltem azért, így csupaszon is isteni) Közben a meggyléből zselét készítettem hozzá. A tortazselé tasakján található utasítás szerint dolgoztam, vagyis elkevertem a port a cukorral, majd a víz helyett én a meggylével. Felforraltam és forrás után gyorsan kavargatva még főztem 15-20 másodpercig. A tűzről levéve tovább kevertem, míg kicsit kihűlt, majd néhány félretett meggydarabbal együtt ráöntöttem a mákos pitém tetejére.

Akkor már nagyon szerettem volna megkóstolni, de a zselének bizony időt kell hagyni, hogy tökéletes legyen, szóval toltam be a hűtőbe...

makos_4.jpg

Lassan telt el az idő. :) De a várakozást nagyon megérte, mert csoda finom lett. Az édes mákos tészta istenien kidobja a meggy savanykás ízét, pihekönnyű süti ez, és ha az én mákutáló férjem azt mondja, "nem rossz", akkor elhitetitek, érdemes kipróbálni. Tuti sikeretek lesz, ha egy mákimádó társaságban teszitek asztalra. Egy forró gyümölcstea mellé pedig szuper uzsonna ezekben a borús, hideg napokban.

 

 

 

(Kép forrás: magyarkonyhaonline)

 

 

Szólj hozzá

meggy mák zselé szelet kevert süti