2017. jún 02.

A szülinapi torta - ami tényleg elfogy

írta: meszter74
A szülinapi torta - ami tényleg elfogy

torta_1.jpgAmikor a gyereknek szülinapja van, az ünnepelt már jó előre jelzi, milyen tortára vágyik. A cukrászdák nagyon tudják, mi kell a mai kölyköknek, a szülők pedig meg is veszik a menő tortát, végtére is a szülinap az szülinap. Általában persze jó ha fele elfogy, nem jöttem még el úgy zsúrról, hogy ne árválkodott volna az asztalon a csodatorta romja. Egyszer már én is belefutottam ebbe a hibába, azelőtt és azóta is itthon sütöm a jól bevált ünnepi tortát, amivel sok macera sincs és az utolsó morzsáig el is fogy.

Lényegében egyfajta brownie „tészta” az alap - jó néhány éve a neten bukkantam rá - , erre jön egy szép csokimáz és a díszítés. Krém nem kell bele, mert a tészta belseje lágy, puha, szinte olvad benne a csoki, meg aztán mi nem is rajongunk a gejl „töltelékekért”. Ja, jár még hozzá egy gombóc vanília fagyi is, így lesz tökéletes az élvezet.

Mivel a héten ünnepeltük az ötödik évébe lépett kisebbik lányt, újra elkészítettem a mi családunk szülinapi tortáját. Aláírom, nem úgy néz ki, mint amelyiket a cukrászdából hoztak, de egy kicsi lánynak szerintem elég egy ilyen kis cuki torta, pláne, hogy őt leginkább a gyertyafújás és az ajándékok érdekelték. A sütit mi faltuk be, az utolsó szeletet a nagylány ette, reggelire. :)

A szülinapi mandulás csokitortatorta_6.jpg

Hozzávalók:

  • 4 tojás
  • 15 dkg mandula
  • 20 dkg étcsokoládé (min. 70%-os)
  • 12 dkg vaj
  • 10 dkg cukor (én xilitet használtam)
  • 1 csomag vaníliás cukor

 Amennyiben nem őrölt mandulát veszünk, tegyük az aprítógépbe és alaposan dolgozzuk meg, szinte lisztszerű legyen. Három tojást válasszunk szét. Az étcsokoládét vízgőz felett lassan olvasszuk fel és hagyjuk szobahőmérsékletűre hűlni.

A vajat, a cukrot és a vaníliás cukrot keverjük habosra, majd egyenként adjuk hozzá a tojássárgákat. Mindegyikkel alaposan keverjük el a vajas masszát. Végül a negyedik egész tojást is üssük hozzá.

A tésztába lassan keverjük bele az olvasztott csokoládét, majd az őrölt mandulát és egy késhegynyi szódabikarbónát. A három tojásfehérjét verjük kemény habbá, majd óvatosan forgassuk bele a masszába, hogy össze ne törjön.

Kapjunk elő egy tortaformát, majd az aljára simítsunk sütőpapírt, az oldalát pedig vajazzuk-lisztezzük ki. Én kisebb átmérőjű formát használtam, így „magas” lett a torta, nagyobb formában egy „lapos” torta a végeredmény – az élvezeti értékéből ez azonban semmit sem von le. :)

A formába öntsük a tortamasszát, szépen egyengessük el és toljuk a sütőbe. Nagyjából 180 fokon kell sütni, kb fél óráig. Érdemes rá-rápillantani és tűpróbát csinálni, mert úgy finom igazán, ha a belseje nem sül túl szilárdra, kissé lágy marad.torta_2.jpg

A tortát aztán hagyjuk kihűlni és csak ezután vonjuk be tetszés szerinti mázzal. Én a csokis változatot kedvelem és már több máz receptet is kipróbáltam, változó sikerrel. A bolti tortabevonót eddig messze elkerültem, de most találtam egy igazán minőségi darabot (70%-os kakaótartalommal), amivel munka sem volt sok és az eredmény is tökéletes lett.

Az utolsó simítás már csak a díszítés, én a kutyabolond lánynak ezt az édes kis dalmatát választottam. Szerintem a maga műfajában ez a marcipán blöki még a legjobbak között van, bár én nem vagyok nagy rajongója, de ez kifejezetten kívánság volt, szóval nem maradhatott le róla. :)

Egyébként ezt a tortát azért is szeretem, mert nincs benne liszt és a cukrot is ki lehet váltani más édesítővel, így aztán a csoki miatt ugyan tömény, de mégsem nehéz finomság. És ami fontos, a sütésben kezdő anyukáknak is sikerélményt hoz, sok puszi lesz érte a jutalom. Csak a fagyi el ne maradjon mellőle!!! :)torta_5.jpg

Szólj hozzá

torta csoki mandula