2016. dec 19.

Mézeskalács 1 óra alatt - Véghajrában mentőöv

írta: meszter74
Mézeskalács 1 óra alatt - Véghajrában mentőöv

mezeskalacs_ember_2.jpgA lányom múlt héten hazahozott az iskolából egy mézeskalács emberkét. A fejét már leharapta a suliban, de a kezekre és lábakra nem maradt ideje

– rövid a tízórai szünet :) Szóval mi itthon a kicsivel megosztoztunk rajta, és megállapítottuk, hogy fincsi darab. Gyorsan el is kértem a receptet, kíváncsi voltam a technikára. Meglepődtem, amikor megláttam az „elnevezést”, ha ilyent látok a neten meg sem nyitom a lapot, de ugyebár itt meggyőződhettem róla, hogy a végeredmény tényleg jó, szóval ez a „pihentetés nélküli mézeskalács”, ami azért nagyszerű, mert mentőöv azoknak, akik utolsó pillanatra hagyták a mézeskalács sütését, sőt már ki is futottak az időből.

Vagyis, mielőtt december 24-én elszomorodnátok, hogy idén bizony nem sikerült mézeskalácsot az asztalra varázsolni, kattintsatok ide, nyomtassatok és egy óra múlva illatozni fog a konyhátok a karácsonyi mézestől. A recepteket én általában az ötletadóról nevezem el, szóval, íme Dorka mézeskalácsa (a megadott mennyiségből óriási adag lesz, szóval elég fél adaggal kezdeni).

Dorka mézeskalácsa (pihentetés nélküli)

Hozzávalók

  • 1 kg finomliszt
  • 3 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 evk. mézeskalács fűszerkeverék (vagy összekeverve őrölt szegfűszeg, fahéj)
  • 30 dkg porcukor
  • 30 dkg margarin/vaj
  • 5 dl méz
  • 3 tojás

 

  1. A száraz anyagokat, vagyis a lisztet, szódabikarbónát, porcukrot és fűszereket összekeverjük.
  2. A keverékbe belemorzsoljuk a margarint/vajat.
  3. Beleütjük a tojásokat, belecsorgatjuk a mézet és alaposan kidolgozzuk.
  4. A tésztát érdemes több darabra szétszedni, a kisebb bucikkal könnyebben dolgozhatunk. A szokott módon szépen kinyújtjuk őket, kb. 3-5 mm vastagságúra, aztán hívjuk a gyerekeket dolgozni – szaggassanak ők.
  5. A figurákat sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk és előmelegített sütőben nagyjából 8 perc alatt aranybarnára sütjük.
  6. Amikor kihűltek jöhet a cicomázás. Én sokféle cukormázat kipróbáltam az évek során: egyik túl folyós volt, a másik nem száradt meg… Tavaly találtam rá az eszményi változatra: 1 tojás fehérjéjét elkezdjük felverni, majd nagyjából félidőben hozzáteszünk 20-25 dkg porcukrot. Aztán tovább dolgoztatjuk a gépet, míg kőkemény hab nem lesz a fehérjéből.
  7. Aztán jöhet egy zacsi, aminek a sarkába nagyon pici lyukat vágunk, belekanalazzuk a hófehér masszát és pingálhatjuk is a mézeskalácskáinkat. Én ezt is rábízom a gyerekekre, szóval érdekes alkotások születnek, de mi így szeretjük őket. Mint például: havas csillag, hold kráterkkel, dühös angyal. Hát nem szépek? :)
  8. a_mi_mezesunk.jpg
Szólj hozzá