2017. aug 29.

Búfeledtető keksz tanévkezdésre – Az első tízórai az első napra

írta: meszter74
Búfeledtető keksz tanévkezdésre – Az első tízórai az első napra

iskola_3.jpgMár csak néhány nap és kezdődik a tízórai szezon, ami sok fejtörést okoz azoknak az anyukáknak, akik szeretnének egészséges, változatos harapnivalót csomagolni a kisiskolásnak. Én is sokat kísérletezgetek a nagylány és az osztálytársak örömére. Szeptember 1-jére is sütök majd neki, na nem az egészséges vonalba tartozót, ezúttal inkább arra törekszem, hogy némi plusz finomsággal elűzzem a tanévkezdés boldogtalanságát. :)

Ki is próbáltuk már ezt a pofonegyszerű vajas kekszet, aminél omlósabbat én még nem nagyon ettem – köszönet a receptért a nagyszerű Hugh Fearnley-Whittingstall-nak.  A titka nem más, mint hogy egy csipetnyi kukoricaliszt is kerül bele. A skótok alapsütije ez, nem is kell nagyon túlbonyolítani az egészet, natúran is isteni. Legfeljebb néhány csokicseppet érdemes hozzágyúrni, ha a gyerkőcöknek még nagyobb örömet akarunk szerezni vele. Nem fognak érte reklamálni. :)

Vajas keksz csokicseppekkel csokis_keksz_2.jpg

Hozzávalók:

  • 25 dkg vaj
  • 8 dkg vaníliás cukor
  • 4 dkg porcukor
  • 25 dkg sima liszt
  • 12 dkg kukoricaliszt
  • csipetnyi só
  • csokicseppek

A vajat megpuhítottam kicsit, majd hozzádobtam a kétféle cukrot. Nem tévedés, valóban ennyi vaníliás cukrot kell bele rakni, ez a mi kis bolti csomagjainkból kb 10-11 darabot jelent. Ilyenkor derül ki, hogy érdemes házilag készítenetek vaníliás cukrot: kristálycukrot és egy vaníliarúd kikapart belsejét, illetve a héját kell jól összekeverni, majd egy dobozba zárni és mindig lesz kéznél a boltinál is finomabb vaníliás cukrotok. Mivel nekem van, csak belekanalaztam, szóval nem kellett a tekintélyes mennyiségű csomagért boltba futnom. :)

A vajat a cukrokkal jó habosra kevertem, majd hozzászitáltam először a finomlisztet, majd a kukoricalisztet és a sót. Gyors mozdulatokkal összedolgoztam a keveréket, és amikor már kezdett összeállni néhány csokiszemet is hozzágyúrtam a tökéletesség kedvéért.

Az anyagból gombócot formáztam, kicsit lelapítottam, majd fóliába csavartam és dugtam is be a hűtőbe. Hagytam, hadd pihenjen ott kb fél órát, de lehet ez több is.

Amikor előkaptam, lisztezett deszkán kb 1 cm vastagságúra nyújtottam és kiszaggattam. És egyszerűen csak egy pogácsaszaggatót használtam, de lehet kísérletezgetni a méretekkel. Sütőlappal bélelt tepsire sorakoztattam őket, itt is pihengettek kicsit, amíg a sütőt előmelegítettem. Ha csavarnátok még a dolgon, a keksz tetejére hinthettek például mandulát vagy nagyon izgalmas a sópelyhes „feltét” is.

csokis_keksz_4.jpg

Végül nagyjából 15 percig sütöttem 170 fokon, érdemes rá-rápillantani, ha kezd a széle barnulni, akkor már közel van a készhez. Amikor kiveszitek még puhának fog tűnni, de hűlés közben szépen megkeményedik majd.

Innentől fogva csak arra kell figyelni, hogy ne párologjon el már a sütőlapról. Mert nálunk ez megtörtént. :)

 

Szólj hozzá

keksz vajas csokis