2019. jan 10.

Az aszalt gyümölcs dícsérete - Egészséggolyó pár perc alatt

írta: meszter74
Az aszalt gyümölcs dícsérete - Egészséggolyó pár perc alatt

img_4046.JPGAz aszalványok iránti imádatom az elmúlt időkben alaposan megerősödött. Most döbbentem rá igazán micsoda lehetőségek vannak a gyümölcsnek ezen formájában.

Elég az aszalt anyag meg egy jó kis robotgép, aztán csak rajtad múlik minden. Tíz perc alatt készíthetsz tuti jó tízórait, kiránduláshoz müzliszeletet, ajándék nasigolyókat szépen becsomagolva. Az a gyanúm, hogy ebben a témában még sok bejegyzés fog születni, mert a pörgetem-gyúrom technika rengeteg ötletet ad. Íme a tegnapi alkotás: 

Datolyás zabgolyó vörös áfonyával, narancslekvárral mandulabundában

img_4034.JPG

 

10 dkg zabpehely

10 dkg datolya

5 dkg narancslekvár

5 dkg durvára darált mandula

1. Őröld a zabpelyhet lisztállagúvá, tedd félre.

2. Dobd az aszalt datolyát és aszalt vörös áfonyát a robotgépbe és pörgesd addig, amíg a két gyümölcsből sűrű massza nem lesz. Ha a datolyát nagyon száraznak találod beáztathatod, én egy kis vizet öntöttem mellé a gépbe.

3. Szórd a zabpelyhet a gyümölcsökhöz majd kezdd el összekeverni őket. Lassan adagolhatod hozzá a narancslekvárt is. Én persze az isteni, házi bio lekváromat használtam :). De ennek híján lehet bele tenni olyan lekvárt, ami harmonizál a gyümölcsök ízével, például az áfonyából készült sem lehet rossz. :)

4.Gyúrható állagú masszát kell kapnod, amiből aztán golyókat lehet formázni. Ez persze nem előírás, ha például van más alakú szilikonformád abba is beletömködheted, aztán egy kis hűtőben pihentetés után csinos formájú sütit kapsz.

5. Ha van még kedved belepörgetheted kókuszreszelékbe, keserű kakaóporba, csokiba is lehet forgatni, én ezúttal durvára őrölt mandulát választottam.

Hát kell ennél jobb nasi? Isteni, egészséges, glutén- és laktózmentes, nem hizlal, és büntetlenül fogyasztható. Egyébként pedig nagyon gazdaságos is, mert elég pár golyót bekapni és teljesen jóllaktál. :)

 

 

 

Szólj hozzá

mandula áfonya zabpehely datolya narancslekvár müzli aszalt