2017. feb 03.

Hamis fánk gesztenyéből - Ha nem csíped a hagyományost

írta: meszter74
Hamis fánk gesztenyéből - Ha nem csíped a hagyományost

gesztenyefank_6.jpgA farsanghoz hozzá tartozik a fánksütés, még ha csak a hangulata miatt is, de az ember késztetést érez, hogy mindenképp hű legyen a hagyományokhoz: szóval süssön fánkot. De mi van, ha valaki nem igazán csípi az olajban fürdőző édességet,

nem beszélve arról, milyen szaga van ilyenkor a konyhának. Akkor most legyen fánk vagy ne legyen?

Mivel én is a fent említettek közé tartozom - a klasszikus szalagos fánkot nem szeretem, de a rózsafánkkal és a forgácsfánkkal jó barátok vagyunk -  megörültem, amikor Malatinszky Fanni szakácskönyvében rábukkantam a Gesztenyefánk nevű édességre. És mivel a gesztenye és a csoki ellen idehaza nincs nagy tiltakozás, ki is próbáltam. Valójában azért ez nem egy hagyományos értelemben vett fánk, hiszen a sütőben sül és a tésztája sem a megszokott, de a farsangi asztalon szerintem megállja a helyét.gesztenyefank_5_1.jpg

Gesztenyefánk

Hozzávalók:

  • 2 dkg cukor
  • 4 tojás
  • 20 dkg áttört gesztenye
  • 1.5 dkg liszt

 A cukrot a 4 tojás sárgájával habosra kevertem.

Amikor a massza szinte már fehér és habos, hosszákevertem a gesztenyét, majd a lisztet és alaposan kikevertem szép simára. Én gesztenyepürét használtam, így édes lett a fánkocska. Ha valaki nem kedveli annyira az édes ízt, az használhat natúr gesztenyét, a recept is megfőzött, áttört gesztenyét ír.

Majd nagyon kemény habbá vertem a tojásfehérjéket és óvatosan beleforgattam a tojásos-gesztenyés masszába. Én először egy kanálnyi habbal jól elkeverem a tésztát, hogy kicsit lazább legyen, így könnyebb a maradék habot úgy beleforgatni, hogy ne törjön össze.

Ezúttal én nem sütőpapírt használtam, hanem az eredeti receptet követve alaposan kivajaztam-liszteztem a tepsit, ebbe öntöttem bele a tésztát. Akkora tepsit válasszatok, hogy kb ujjnyi vastagságban álljon benne a massza.

Az eredeti recept szerint lassú tűzön ¾ óráig kell sütni a tésztát, én nagyjából 150 fokot állítottam be és betartottam az előírt időt.

Amikor a süti megsült, előkaptam egy nagyobb pogácsaszaggatót és korongokat szaggattam a tésztából.

Aztán szépen felsorakoztattam a fánkokat és a frissen elkészített csokimázzal lekentem őket.gesztenyefank_7_1.jpg Én a csokimázat úgy készítem, hogy 10 dkg csokoládét, 12 dkg porcukorral és 2 dl vízzel sűrűre főzök, majd a végén 3 dkg vajat dobok bele. Ehhez a sütihez a fél adag is elég.

Aztán akinek van türelme megvárja, míg a máz szépen megszilárdul. Nálunk nincs türelem. :) És szerintem az olvadó csokival még finomabb ez a pihe-puha könnyű, olajmentes, hamis fánkocska.gesztenyefank_4.jpg

Szólj hozzá