2017. feb 14.

Kondi a konyhában - nem piskóta ez az edzés

írta: meszter74
Kondi a konyhában - nem piskóta ez az edzés

piskota_1.jpgManapság kétségtelenül azok a receptek kapják a legtöbb lájkot, amik gyorsaságot és egyszerűséget ígér. Nem csoda, minden percet okosan kell kihasználnia a háziasszonyoknak. Nem is tudom,hogy  a nagyik, dédik generációja hogyan gazdálkodott az idővel, de tény, hogy nem egyszer találkozom a családi receptkönyvekben olyan leírással,

ami nem kevés ráfordított időt igényel. És nem csodás tortakölteményekről van szó, hanem egyszerű kis sütikről, amit néha fél, néha háromnegyed óráig kell keverni. És emlékszem, tényleg keverték… Kétségtelenül nem vágnék bele az autentikus elkészítésbe, ha nem lenne robotgépem. Mert azért valljuk be, egy babapiskótát fél óráig kevergetni, nem igazán jó üzlet. :)babapiskota_1.jpg

Vagy mégis? Minek kell ahhoz fél óra fitness a főzőkanállal– sőt másutt háromnegyed! – hogy legyen egy babapiskótánk? Nem hagyott nyugodni a kérdés, sejtettem, hogy a piskóta pihekönnyű voltát lehet így elérni, de gondoltam utánajárok a dolognak. No jó, kicsit csaltam, de szerintem a mamák is bevetették volna a gépet, ha lett volna nekik. :) A zalai kis faluban, Paraszán például ilyen recept alapján késztették a babák első nasiját.

piskota_3_1.jpg

Babapiskóta

 

Hozzávalók:
  • 28 dkg porcukor
  • 5 egész tojás
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 65 dkg liszt
  • 1 csomag szalakáli

A porcukrot a tojással ½ óráig keverjük. Én a gépre szavaztam, de hagytam, hogy az is dolgozzon jó sok ideig.

Amíg a gép végzi a keverést, haladhatunk tovább: 30 dkg liszthez hozzákeverünk egy csomag szalakálit, majd a cukros tojáshoz öntjük és simára keverjük a masszát. Aztán pihentetjük, nem is keveset, egy egész éjszakát. Az eredeti recept szerint a fent írtakat este készítjük, reggel folytatjuk a munkát. (Én csaltam kicsit, reggel kevertem le a tésztát és este szaggattam.)

piskota_2.jpg

Ekkor a tésztához gyúrunk még 35 dkg lisztet, majd két bucira osztjuk az anyagot, és „késfok vékonyra” nyújtjuk. Ezzel a szakszóval rendszeresen találkozhat, aki a régi recepteket böngészi.

Aztán előkapjuk a piskóta szaggatót, kiszúrjuk a sütidarabokat és közepes hőmérsékleten megsütjük őket. Nyilván bármilyen szaggató megfelel a célnak, de ha babapiskótát sütünk, adjuk meg a módját. Ha nincs ilyen kiszúrónk, akkor próbáljuk kis rudakra szelni a tésztát, hogy egy picit azért hasonlítson a babapiskótához. Ebből az adagból elég sok lesz:

piskota_5.jpg

Találtam egyébként egy hasonlóan karerősítő babapiskóta receptet is, itt a tésztát kétszer is alaposan kikeveri a szorgos háziasszony, mindkét alkalommal ¾ órán keresztül. Őrület! Mindezt egy babapiskótáért!?! – gondolja most mindenki. Egészen addig, amíg meg nem kóstolja ezt a paraszai változatot. Komolyan mondom, a bolti a  közelébe sem léphet, ráadásul jóval olcsóbb lesz a nasi, ha így, otthon készítjük. Ja és babalátogatóba kiváló ajándék lehet. :)

piskota_4.jpg

 

 

Szólj hozzá

piskóta babapiskóta kevert süti